1403-01-28 12:01
437
0
89600
با تعرفه‌های دولتی و تخصصی؛

دندان‌هایی که بدون درد هزینه‌ها درمان می‌شود

دانشکده دندانپزشکی گرگان برای کاهش هزینه‌های سلامت خانوار و رفاه حال مردم با تعرفه‌های دولتی و تخصصی به مردم خدمات می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، زهره رجبی- تعرفه‌های دندانپزشکی از مسائلی است که هزینه‌های بالایی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند و متاسفانه بسیاری از این خدمات زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد مواردی که نیاز اصلی برای سلامت دهان و دندان محسوب می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی گرگان سعی کرده است تا کمی از هزینه‌های تعرفه پزشکی را جبران کند این دانشکده در خیابان کمربندی گرگان، شهرک شهریار واقع شده است که شاید برخی از مردم از وجود چنین مرکزی بی‌اطلاع باشند اما بیمارانی که به آنجا مراجعه کردند از میزان تعرفه‌ها ابراز رضایت دارند اما گلایه‌ها و شبهاتی در خصوص نحوه خدمات نظیر برخی نوبت‌دهی طولانی‌مدت و استفاده از مواد بی‌کیفیت، کم‌تجربگی برخی پزشکان عنوان شد که برای پاسخ به آن به سراغ میثم ملازم رئیس دانشکده دندانپزشکی گرگان رفتیم.

*تعرفه‌های رایگان دلیل شلوغی شیفت آموزشی

رئیس دانشکده دندانپزشکی گرگان در خصوص فعالیت‌ها و نحوه خدمات‌دهی در حوزه دندانپزشکی گفت: خدماتی که در این مرکز انجام می‌شود در دو بخش آموزشی و تخصصی است بخش آموزشی در دو نوبت صبح و عصر به مردم خدمات می‌دهد و بخش تخصصی که اساتید و هیئت علمی در دو نوبت به بیماران ارائه خدمات می‌دهند.

میثم ملازم در خصوص گلایه‌های مردم پیرامون نوبت‌دهی با تاخیر زیاد توضیح داد: این مسئله برای این است که احتمالا بیمار در شیفت آموزشی مراجعه کرده که پروتکل‌های خاص خودش را دارد.

وی میزان تعرفه‌های دریافتی از بیماران را بر اساس نرخ دولتی خواند و گفت: نرخ‌ تعرفه مصوب هیئت وزیران است در بخش آموزشی این تعرفه را از مردم دریافت نمی‌کنیم و در حد نزدیک به رایگان است برای همین مراجعه به این بخش زیاد است و نوبت‌دهی طولانی می‌شود، دانشجویان سال آخر پزشکی این امکان برای‌شان فراهم شده تا به بیماران خدمات دهند.

*کارهای تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی انجام می‌شود

رئیس دانشکده دندانپزشکی گرگان بیان کرد: شفیت اساتید که عصرها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ فعال است و پزشکان متخصص حضور دارند و مردم می‌توانند از بخش‌های مختلف آن خدمات بگیرند.

ملازم گفت: تعرفه دولتی بخش خصوصی با بخش آموزشی متفاوت است و از این نظر مراجعه مردم به دانشکده دندانپزشکی بیشتر است، در این مرکز خدماتی نظیر جرم‌گیری، ایمپلنت و کارهای تخصصی دندانپزشکی انجام می‌شود، دانشکده جایی است که به دلیل موقعیت مکانی خیلی برای عموم مردم شناخته شده نیست.

وی در خصوص کیفیت مواد مورد استفاده در بخش دندانپزشکی با تعرفه دولتی تاکید کرد: موادی که برای پروتزهای دندانی، پر کردن دندان و… به کار می‌رود از لحاظ کیفیت بسیار خوب است.

*تعرفه پایین دلیل خدمات نامطلوب نیست

رئیس دانشکده دندانپزشکی گرگان ادامه داد: با توجه به اینکه تعرفه‌ها پایین و دولتی است این ذهنیت را ممکن است به وجود بیاورد که مواد استفاده شده در این مرکز کیفی نیست، این اطمینان را می‌دهیم حتی از بخش خصوصی کیفیت بالاتری دارد.

ملازم با اشاره به اینکه تعرفه‌های دندانپزشکی به شکل یارانه‌ای مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: متخصصین به شکل کارگروهی با تعرفه‌های دولتی و استانداردهای بالای کیفی به مردم خدمات می‌دهند، هر فرد عادی که به دانشکده دندانپزشکی مراجعه کند می‌تواند از خدمات درمانی بهره‌مند شود.

وی گفت: نوبت‌دهی به شکل حضوری از ۸:۳۰ صبح با پذیرش بیمار آغاز می‌شود و بعد از آن به بخش تشخیص بیماری‌های دهان ارجاع داده شده و در بخش‌های مدنظر به آنها نوبت داده می‌شود.

*دندانپزشکی اطفال از بخش‌های اصلی این دانشکده است

رئیس دانشکده دندانپزشکی گرگان بیان کرد: در گنبدکاووس دانشکده دندانپزشکی نداریم اما یک کلینیک ویژه در آنجا مستقر است که زیر نظر معاونت درمان دانشگاه پزشکی است و بخشی از خدمات پزشکی در آنجا انجام می‌شود.

ملازم با اشاره به اینکه دندانپزشکی اطفال یکی از بخش‌های اصلی این دانشکده است، گفت: بیمارانی که برای دریافت خدمات دندانپزشکی نیاز به بیهوشی و اتاق عمل داشته باشند به شکل همکاری با برخی بیمارستان‌ها مانند طالقانی این فضا فراهم است.

وی افزود: در بخش تشخیص بیماری‌های دهان و دندان خدماتی نظیر جراحی‌های دهان، فک و صورت، پروتزهای دندانی، ارتودنسی، کودکان، ترمیمی، عصب‌کشی و ایمپلنت به صورت مجزا به بیماران خدمات می‌دهد.

ملازم محل استقرار این دانشکده دندانپزشکی را در خیابان کمربندی واقع در شهرک شهریار پنج اعلام کرد و گفت: متخصص به اندازه کافی در این دانشکده وجود دارد گرچه برخی بخش‌ها نیز با کمبود مواجه هستیم.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.